En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

tirsdag 29. oktober 2013

Må mann, så må mann


Ulltøy er varmt og godt,
men dyrt.
Nød lærer naken kvinne å spinne, sies det.

Så drastisk var det ikke her, 
men dyrt ulltøy tvang mor til å lære å strikke.

Fremdeles kan jeg ikke følge et eneste mønster,
men ulltøy blir det og varm blir kidza.


Frøken tusselus har fått nye lue og hals,
navnelapp må selvsagt på også.


Lille loppelus fikk også lue og hals, 
og siden hun hadde mangel på trøyer så fikk hun det også.
Og noen håndleddvarmere.


Alt sammen i deilig myk ull.
Nå er vi klar for kulden.






6 kommentarer:

  1. Å hva du kan så fint og jentene er storfornøyde ser jeg hehe, de er jo de søte modellene.

    Jeg har akkurat begynt å lære meg å lese mønster, men nå har ikke jeg barn som trenger så mye oppmerksomhet lenger da.
    Så når du får store unger kan du også tenke på det.

    Ha en fin tirsdag.

    SvarSlett
  2. Kjempefine og varme gode klær.
    Gøy å kunne lage noe selv.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Ull er godt å ha på seg når det er kaldt.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  4. Stilig! Det går mye i ull her også. Både for store og små :-)

    SvarSlett
  5. For noen fantastisk nydelige modeller. Og flink er du som har strikket! Resultatet ble nydelig. Vi har samme ulldilemma her i gården, så jeg må kanskje begynne jeg også :):)

    SvarSlett
  6. Du er jo kjempeflinke og så flotte modeller og;)
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett