En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

onsdag 23. oktober 2013

Klikka totalt


Nå har det klikka totalt for mamma.
Blikkene til de fem urokråkene foran meg sier alt.
Sjokk, vantro, og sinne.
De stirrer på meg med åpen munn og store øyne.
Puster de...
Hmmm, kanskje jeg burde fortalt dette på en snillere måte.
Hva er symptomene på sjokk igjen...


Du tuller nå, sant? eldstemann ser på meg med store øyne og et lite smil.
Uff da, det går opp for meg at hun tror jeg tuller.
Sjokket er over, og hun har konkludert med at dette må være en dårlig spøk.

Nei, dette er ikke tull. Vi har tenkt på det lenge og... lenger kommer jeg ikke før jeg blir avbrutt.
Dette kan du ikke mene, herregud vi lever da ikke i steinalderen, hun er sint i stemmen nå.
Godt, da tror de meg ihvertfall.

Er det helt sant, lille loppelus ser på meg med fuktige øyner.

Det er helt sant, sånn blir det.
Det kommer til å gå så fint atte, jeg prøver meg på en positiv, oppmuntrende tone.
De biter ikke på.

De to eldste himler med øynene og tramper på rommene sine mens de sender meg blikket.
(blikket som sier, du er så himla teit at det ikke går an å snakke med deg en gang og hadde blikk kunnet drepe hadde du vert såååå død)
Dette gidder de ikke snakke om med den gamle, kjedelige moren som helt tydelig har klikka totalt.
(utrolig frustrerende med den himlingen med øynene, det der har de ihvertfall ikke fra meg)

Hr. Sprettloppe ser ut som om han ikke vet hvordan han skal reagere, tårer eller sinne.
Sinne vinner.
Han tramper på rommet han også.

Lille loppelus gråter så tårene spruter og går på rommet hun også.


Vel, dette taklet du jo helt supert, sier jeg til meg selv.
Jepp, nå har det klikka...  du kjefter på deg selv.

Frøken tusselus er den eneste som er igjen.
Hun ser ut som hun tenker...
Jeg tror vi klarer oss helt fint uten tv kanaler jeg, mamma, sier hun muntert.
(den der fornuftige og tankefulle holdningen har hun helt klart fra meg)








7 kommentarer:

  1. Haha....ser ut til at vi kan regne med MYE besøk på kveldstid framover. Kanskje vi bare skal gi ungene deres en egen nøkkel så de kan låse seg inn og sette seg i kjellerstua og se på TV....eller kalles det sabotasje???

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Lill,
      ungene går nok ikke glipp av en ting på tv,
      men det med egen nøkkel er jammen ikke dumt :)
      Er jo ikke få ganger de har truet med å flytte ned til dere uansett :)

      Slett
  2. Hi,hi...så artig innlegg!
    Ja..en skulle igrunnen kutte ut all tv...for det er utrolig dårlig det som sendes og lite av interesse..spør du meg.
    Men kanskje ikke helt i den oppvoksende generasjonens tanke dette nei:)

    ønsker en fin kveld..med eller uten tv:))

    SvarSlett
  3. Jeg må innrømme at jeg føler med barna dine, for mine var veldig glad i å se på tegnefilm i alle kategorier. Vi hadde to kanaler som de så på hvor det bare var tegnefilm.
    Lykke til uansett!

    Klem

    SvarSlett
  4. uff, kjenner megl litt igjen, nettopp fått en del nye kanaler og er så glad :-)

    lykketil!

    klem tone

    SvarSlett
  5. Ha-ha-ha! Morsomt skrevet :)

    SvarSlett
  6. Ooops... Er vel litt enig med de eldste... Litt steinalder der... hehe...Men veldig morsomt skrevet.... du er underholdende.... :-)

    SvarSlett