En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

torsdag 3. oktober 2013

Hjertespesialist


I dag har jeg vert hos en hjertespesialist.
Det kan jo høres litt skummelt ut, men det skumleste jeg gjorde var å gå på vekten:)

Forrige torsdag var jeg hos legen.
Jeg har den siste tiden vert ekstremt slapp, sliten og trøtt.
Legen fant en bilyd på hjertet,
og dermed time til hjertespesialist.

Sånt skulle ta tid, men det gjorde det jammen ikke.
Uken etter hadde jeg time til spesialisten. 


Og etter blodrøver, høyde, vekt, ultralyd av hjertet og en EKG,
så er jeg erklært frisk som en fisk, og vel så det.

Trøtt, slapp og sliten kommer nok av lav blodprosent og nesten ikke eksisterende jernlagre.
Og...
 fem barn, med spesielle behov 
hus som skal pusses opp 
hage som skal fikses
en mann som har jobbet mye
og sånt...
Legen mente det hadde vert mye mer rart om jeg ikke var trøtt, slapp og sliten :)

Så med "blå resept" på å ta bedre vare på meg selv,
og sterke jerntabletter,
så satser jeg på at jeg snart er tilbake i normal kaostilstand. 








7 kommentarer:

  1. GOD BEDRING!
    TENK LITT MER PÅ DEG SELV OG PRØV SLAPPE AV OG SAMLE NYE KREFTER SOM BEST DU KAN.
    ØNSKER DEG ALT GODT!
    KLEM KLEM TOVE

    SvarSlett
  2. Så bra at du var frisk. Pass godt på deg selv og prøv å finne litt tid til deg selv hver dag.

    SvarSlett
  3. Viktig å ta vare på seg selv oppi alle gjøremål! Finn en tid på dagen, der du setter av en liten stund bare TIL DEG SELV :-)

    SvarSlett
  4. So fint da ikkje va nåke veldig gale, ikkje lett å få seg kvile likevel med alt du har og stri med. Håper du får deg litt kviletid :D

    Klem!

    SvarSlett
  5. Det var godt at det ikke var noe galt! Håper jerntablettene hjelper raskt og pass på å hvile nok.
    Stor klem :)

    SvarSlett
  6. God bedring! Jeg har også hatt ekstremt lave jernverdier og også det samme med B12. Håper legen din sjekket det også, for da blir en også veldig trøtt og sliten. Det tar tid å bygge det opp igjen, så du kan ikke vente enorm energi den første uken...
    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  7. Oida, godt at det ikke var noe galt. Bra poeng legen har, om at man helt naturlig kan bli sliten av å gi av seg selv. Det er viktig å lade opp batteriene. Lykke til med det! Klem fra meg.

    SvarSlett