En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

onsdag 18. desember 2013

DIY Drivved lampe



Jeg ble veldig fornøyd med drivved juletreet.
Det gir et veldig koselig lys, som eg skulle ønske jeg hadde mer av.
Mer koselig lys, men som kunne være der hele året.

Og så hadde jeg denne store fine drivved stokken,
  som jeg absolutt måtte dra med meg fra en laaang tur en gang.
Ingen ville hjelpe meg med å bære den heller, for alle er lei kvist og stokk dillaen min.

Men...
nå var jeg fast bestemt på at denne stokken skulle komme til nytte,
den skal bli lampe.

Gubben, som heldigvis også liker drivved juletreet, engasjerer seg også.
Og det er hans idee å borre huller i stokken og tre lysene gjennom.
Jeg er redd stokken vil sprekke, men han mener det vil gå fint.

Og det går fint.
Det er et helseslit og borre gjennom og det knekkes flere borr,
men det går.
Lys blir tredd på plass og limt fast.

 Den nye lampen blir hengt opp i taket over stuebordet,
og vi er så fornøyd begge to.
 

Stokken kom helt til sin rett, 
og jeg fikk mer av det superkoselige lyset.


Og oppskriften er superenkel:

Finn drivved stokk
Borr hull til lys
Stikk lys gjennom og lim fast

Det kan være litt mer problematisk å gjennomføre,
og det griser masse,
men vi er strålende fornøyde :)



6 kommentarer:

  1. Kjempefint ble det, du er jammen kreativ og lur.

    Juleklem fra Marit.

    SvarSlett
  2. for en kreativ ide....og så lekker!

    klem tone

    SvarSlett
  3. Så fin og orginal lampe!

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  4. Åååå skjønneste bolla under da!!!Så søt!! :)
    KJempekoslig lampe dere har laget,og jeg forestiller meg at lyset er bare enda kosligere i virkeligheten.Og så er det noe med å ha laget det selv også,verdt all slitet med å bære stokken hjem ser du!!!
    Og denne kan du vel ha oppe hele året???Syns ihvertfall jeg ;)
    Toveklem.)

    SvarSlett
  5. Wow! Utrolig fin! Det var en veldig god ide :-)

    SvarSlett
  6. Hei! Kjenner meg godt igjen i det å dra med meg hjem. En gang for mange år siden da jeg skulle flytte, pakka jeg steiner inn i klærne så at de som hjalp meg, ikke skulle oppdage hvorfor de bar så tungt. Drivved er virkelig spennende og lampen er nydelig.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett