En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

tirsdag 10. april 2012

Dørhammer

 Vi har ikke ringerklokke, vi bruker denne gamle dørhammeren. Jeg digger den, og den kommer til å følge med til den nye døren vår.

Egentlig så ville jeg beholde den gamle døren også, men min kjære mann begynte å mase om isolering, varmetap og sånne kjedelige saker. Vi hadde nok kranglet om det enda, om ikke ungene hadde klart å knuse den ene ruten i døren. Så nå slepper vi fortsette den krangelen...


Døren hadde blitt fin den med litt opp-pussing, men ikke med en knust rute. Dessuten så skader det jo ikke med litt mindre varmetap.


Og etterhvert, en gang, kanskje... så skal jeg ta ned boksen til ringerklokken vi en gang hadde. Jeg ser nå, at den fremdeles henger her. Vi har forresten hatt flere ringerklokker, men de varer ikke så lenge. Og jeg ble så lei av å kjøpe nye. Nå har vi dressert alle kjente til å denge litt ekstra hardt med dørhammeren, så hører vi dem over musikken, ungehyl og krangling. 

1 kommentar:

  1. Hei! Håper døra deres fortsatt holder ;) Kan jeg spørre: hvor har dere fått tak i denne dørhammeren? Helt siden jeg bodde i Hellas for snart 20 år siden har jeg hatt lyst på en dørhammer med Medusa - men IKKE sett at det går an å få tak i noen steder... Hilsen Grethe Karin, Elverum

    SvarSlett