En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

onsdag 13. november 2013

Knockout


Snakk om knockout.
Forkjølelsen kom som en knockout og slo meg ut som en knockout,
i en hel uke.
Og det hadde jeg egentlig slett ikke tid til. 

Så jeg har vert på utviklingsamtale med eldstemann,
den kunne vi bare ikke utsette en gang til.
Med hodepine, vondt i hele kroppen, hoste, rennende øyner 
og så tett at man kan høre pulsslagene i hodet...
Neddopet på smertestillende og utstyrt med tåretørkepapir og sprit ( for ikke å smitte)
Uten evne til å snakke skikkelig,
fordi man er så "dett i desa"
troppet jeg opp på lærerværelset for den berømte samtalen.
Stakkars, stakkars den læreren.
DEN samtalen husker han nok :)


Stakkars mannen min også.
Som hadde bursdag på farsdagen,
med en kone som lå strak ut hele dagen.

Feiringen må tas igjen senere.
Heldigvis har han noen flinke barn,
som laget litt feiring til ham.


Nå er formen heldigvis bedre.
Dessverre så ser det ut til at jeg har smittet ALLE andre,
og jeg som er sikker på at jeg ble smittet av dem.
Sånn har vi det her,
en forkjølelses rundtur for hele familien.
Igjen og igjen...

Herr. Sprettloppe som nettopp er ferdig med en tre ukers kraftig antibiotika kur,
er nå skikkelig dårlig igjen.
Heldigvis er det snart tid for en kontroll på sykehuset.


Som et fint lyspunkt,
så blomster appelsintreet.
Det er fullt av hvite blomster som dufter helt fantastisk,
jeg fikk til og med kjent duften før jeg ble helt potta tett.






5 kommentarer:

  1. hei,
    takk for hilsen hos meg.
    vært litt småforkjølet jeg og i det siste. sår hals og i dag grøtete stemme...
    men det går over!
    ønsker deg en riktig fin kveld...
    og håper helsen er stadig bedre.

    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Uff da en ting er å være dårlig men å skulle noe også er ille, det passer alltid dårlig å bli syk.
    Men det var godt og høre at du er på bedringen igjen.

    Fine bilder, ha en fin dag.

    Maritklem.

    SvarSlett
  3. Har vært der akkurat jeg også og forstår ikke hvor alt kommer fra når man blåser ren nesa :) Det er jo utømmbart....Men det positive er jo at vi øker immunforsvaret og forhåpentligvis så slipper du å få den midt i jula ! Det passer aldri å bli syk. Stakkars deg som måtte på foreldresamtale.

    Ja når den eldste hos deg er 14 år så er det ganske lenge til du blir bestemor :) Du har masse kos med dine egne hjemmeboende fortsatt-heldige deg :)

    Ønsker deg en fin kveld og håper formen blir tipp topp

    Smil og klem Monica

    SvarSlett
  4. Kjedelig med forkjølelse.... Vi hadde det for et par uker siden.

    SvarSlett
  5. Ja, det er kjedelig med forkjølelse, og det verste er jo at alle som regel blir syke når en har fått det i huset. God bedring!

    Klem

    SvarSlett