En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

torsdag 22. mars 2012

Oldefars skjenk

Denne gamle skjenken har min oldefar laget, min farfars far. Jeg fikk den av min onkel, og jeg elsker den. Det er en av mine favoritter. Den er gammel og slitt, malt i flere vendinger. Vi ser spor etter lys gul, lys blå og til slutt hvitt. Malingen har flasset av enkelte steder.


Har lurt på å pusse den ned, få den tilbake til sin opprinnelige form. Men den er så sjarmerende slik den er, og jeg liker at det viser at den er brukt. Det er ekstra stas at den er laget av min oldefar og at mange i familien har brukt den.

Nå har den hedersplassen i stuen min. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke de åpne hyllene til. Ikke helt rette plassen å sette pynteting, med 5 viltre unger, tre viltre katter og en enda villere hund. Kanskje jeg kunne brukt kurver eller kasser til oppbevaring av dill...


Jeg har også en kommode etter farfars far, den skal også få sin plass i rampelyset.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar