En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

fredag 26. februar 2016

Piggen...slik gikk det



Husker dere Piggen,
det lille piggsvinet vi reddet og som bodde hos oss en hel vinter.
Her kommer slutten på historien.


Piggen levde glade dager på vaskerommet vårt.
Da det endelig ble mildt nok ute fikk han sitt eget store utebur,
med en foret kasse til å sove i og med tak over maten sin.


Her hadde han god plass til å teste hvordan det ville bli å bo ute,
og ikke minst spise piggsvinmat.
Dette var vi litt spent på siden Piggen bare spiste en type kattemat,
og ikke rørte noe av det andre vi prøvde å gi ham.


Heldigvis gikk det over all forventning.
Piggen lærte fort å bli et skikkelig piggsvin.
Så en kveld i juni åpnet vi døren hans og lot han vandre ut i friheten.
Vi hørte ham flere kvelder i hagen etter dette, 
og satte ut mat til ham hver kveld.

Vi liker å tro at han traff ei søt piggsvinjente,
og fikk haugevis med unger.

Ta gjerne turen innom Piggen sin helt egen side 







6 kommentarer:

  1. Så koselig at det gikk bra da og han kom seg ut i friheten! Jeg har aldri sett piggsvin her, men skulle gjerne hatt et hvis det kom noen forbi :)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Neimen nå måtte jeg gnike meg i øynene!!På bloggen min altså!Sååå utrolig kjekt at du er på blogger´n igjen - så lenge siden jeg har sett noe til deg og jeg har tenkt på deg mang en gang!! Håper alt er bra,så koslig å lese om Piggen igjen også...husker jeg viste bildene til Martine da han var liten og vi ble litt misunnelige begge to tror jeg :)))
    Håper alt er fint med familien også!!!!
    TOveklem .)

    SvarSlett
  3. Om jeg husker piggen ja, så mange fine bilder som du delte av han.
    Ååå så artig at det gikk bra, der gjorde dere en kjempejobb.

    God helg til deg.

    SvarSlett
  4. Selvfølgelig husker jeg Piggen. Nå forberedte jeg meg på en trist slutt, og så er det kanskje kjæreste og mange barn. Flott
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett