En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

fredag 11. april 2014

Pusseproblemer




I dag skulle jeg bare pusse veggen nede.
Vi har beiset veggen, og jeg skulle bare sveipe rett over med litt fint pussepapir for å fjerne litt "pels".
En enkel jobb, som sikker er rask overstått, tenkte jeg.
Liksom...

Jeg fant raskt ut at jobben var veldig, veldig langt fra, så enkel og grei som jeg hadde trodd.
Det var et helseslit, og det hjelper jo ikke akkurat at jeg er allergisk.

Etter noen få bord så trodde jeg at jeg skulle dø.
Så jeg gir opp hele pussejobben.
Sliter meg opp og slenger meg på sofaen,
uten å bry meg om at jeg er dekket av et tykt støvlag.

Jeg sender en melding til gubben også,
slitt sympati hadde ikke vert dumt der jeg ligger å lider.

Etter en stund så ringer han.
- det ligger en pussemaskin i boden, sier han, nesten litt utålmodig.
- hææ, sier jeg, fullstendig uforstående.
- pussemaskin, det blir lettere å pusse da. Absolutt utålmodig, konkluderer jeg med.
- pussemaskin, er du vittig. Jeg kan jo ikke løfte armene en gang. Jeg er en smule irritert.
Jeg hører at han humrer, så jeg fortsetter:
- dessuten så sendte jeg ikke dem melding fordi jeg vil ha gode råd. 
Jeg holder jo på å krepere her, og du vil "hjelpe" meg med en pussemaskin.
Jeg vil IKKE ha råd, jeg vil ha sympati... og sjokolade. 
Nå bare ler han av meg.
- og så ler du av meg. 
Jeg må smile litt selv også, og innser at jeg kommer nok ikke til å krepere sånn umiddelbart.
- Ok, sier han til slutt, jeg kan fikse sjokolade.


Så jeg er dekket av støv, hoster og nyser, lager støvspor etter meg overalt...
og mesteparten av jobben gjenstår.
Men...
det skal gubben få ta selv.
Så kan jeg komme med eplekjekke kommentarer og gode råd, 
mens han ligger sammenkrøllet i en støvball og tror han skal krepere.



God påske!!




22 kommentarer:

  1. Godt at du får sjokolade da!
    Det er jo en trøst midt oppe i støvet ;-)

    Ha en fin helg
    Klem

    SvarSlett
  2. Ikke mye trivelig med støv på alle tenkelige steder, det hørtes kjedelig ut.
    Det blir nok fint når det er ferdig, kos deg med sjokolade det har du fortjent.

    God helg fra Marit.

    SvarSlett
  3. Godt han tar med sjokolade :-) Det er utrolig hvor godt sjokolade hjelper mot alt mulig!

    SvarSlett
  4. Ja gjev den som hadde hatt en Gubbe å overlate arbeidet til!!!Min Gubbe er dessverre totalt ukompetent til slikt,og ikke prøver han heller (selv omjeg hinter om at det går an å prøve og han sikkert får det til).Så jeg dreper meg på diverse prosjekt,men livner sakte men sikkert til live igjen.SJokolade hjelper ;)
    Fin historie - smiler gjør jeg absolutt!Synes du skal ha for innsatsen jeg!!!!
    Ha en deilig palmehelg!!
    Toveklem.)

    SvarSlett
  5. He-he. du vet å ha et herlig skråblikk på huset! Sjokolade er beste medisin mot støv:) Ha en allergifri og herlig påske!

    SvarSlett
  6. Jeg har hatt så mange oppussing prosjekter nå i det siste at jeg føler at jeg trenger en laaaaang pause. Lykke til med oppussing og god påske!

    SvarSlett
  7. Titter innom for å ønske deg og dine en fortsatt GOd PÅske!!!!

    Toveklem :)

    SvarSlett
  8. Innom for å ønske deg God Helg,- håper det er bra med dere!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  9. Hmmm…en mnd uten blogging - blir litt bekymret da vet du,men satser på at dere har det gøy og travelt og ikke tid til å blogge!
    klem,klem .)

    SvarSlett
  10. He he sjokolade er jammen verdens mest brukte "medisin" tror jeg :)
    Det er en velsignelse å ha en å kunne overlate jobben til noen ganger, å være
    to er godt!

    Håper du er bedre nå!

    Gode maidager til dere <3 klem

    SvarSlett
  11. Splendid blogginnlegg. Måten du har expanied ting her er fantastisk. Takk for å gjøre meg så lykkelig

    SvarSlett