En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

torsdag 5. juli 2012

Operasjon fjerne vepsebol


 Dette vepsebolet oppdaget vi under taket rett ved altanen vår.
Med fem barn og en mann som absolutt ikke liker veps, så ble det litt problemer.
Ungene nektet å gå ut, det var jo masse veps utenfor og vi kunne ikke ha dørene åpen.


Vepsebolet måtte vekk og jeg forberedet meg på at det ville bli min jobb, siden min kjære mann er litt engstelig livredd for veps.
Problemet er at vi er ikke ferdig med den altanen. Det er bare bjelkelag uten gulvet på, og det er høyt ned.
 Jeg liker ikke høyder, type: to trinn opp i stigen er mer enn nok til meg.


Min kjære mann fant derfor ut at det var best at han tok det selv. 
Vimsehode konen vaglende oppå paller og murblokker, på bjelker høyt over bakken...
en sikker katastrofe.


Så min kjære gikk til verks selv.
Paller ble lagt ned og...


fluktvei ble laget.


Vepsene selv ante fred og ingen fare.


Pakket inn i flere lag med klær og regntøy, med egen designet vepsemaske, så gikk han til verks. 
Ganske engstelig. Konen satt, ganske lystig, på en krakk med fotoapparat klar.
Det gikk mye lettere enn han hadde ventet, ingen skriking heller.



Enkelt og greit, 
Og min kjære mann var ganske så fornøyd med seg selv.
Egenhendig hadde han reddet fem barn og kone fra tusenvis av morder veps...
Helten min :)

Litt engstelig var han likevel, for hevnen morder vepsene ville tenke ut.

Kanskje det er best vi ikke bruker viften 
(utluft rett ved vepsebol)
morder vepsene er nok ute etter meg, hevntørste små j&%¤#.

eller

Har du husket å lukke vinduet i kveld,
husk de hevntørste mordervepsene er ute etter meg.

Nå var dette ment som en spøk, han brukte viften, jeg fikk ha vinduet åpent 
og han luftet til og med hunden selv.


Ha en flott dag, med eller uten hevntørste morderveps



2 kommentarer:

  1. Takk for inspirasjonen. Vi oppdaget i går et vepsebol under takmønet over ene soverommet i annen etasje. Der er det en riktig storfamilie i flittig arbeid. Jeg deler også hus med en som er livredd for veps, men vi får legge en slagplan.

    SvarSlett
    Svar
    1. Slagplaner er bra. For vår del gikk det mye bedre enn ventet, ingen problemer.
      Lykke til!!

      Slett