En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

fredag 9. november 2012

Når en kakebaker baker...


I dag regner det hunder og katter ute, altså det regner virkelig masse.
Det blåser også, virkelig masse.
Så det regner sidelengs, og er ikke noe bra "hive ungene ut og lufte seg litt vær".
Mine fem urokråker har fri fra skolen og er hjemme. 
De tre minste kranglete urokråkene er i tillegg ganske trøtt og sliten,
ingen bra kombinasjon. 
Finn annonsen blir mer og mer realistisk. 
I tillegg har mor i huset usedvanlig mye som burde vert gjort,
far i huset har bursdag i morgen og bursdag skal feires på søndag.


Det er praktisk å feire bursdagen på farsdag,
to fluer i en smekk.
Når mor i huset i tillegg slenger med sin egen bursdag,
selv om den egentlig ikke er før helt oppunder jul,
da blir det tre fluer i en smekk.

Vi pleier feire dagene våre sammen,
ellers blir familiebesøkene så tett.
Dessuten, det er uhyre lite praktisk å ha bursdag helt oppunder jul.
Dårlig planlegging av mamma og pappa,
selv om det er fint å ha bursdag på pappa sin bursdag.


Så i dag blir det baking av kake.
Jeg spurte min kjære mann hva slags kake som var favoritten.
Jeg tenkte jeg skulle vise meg som en flink kone og husmor, og bake favorittkaken hans.
Nå skal det sies at jeg absolutt ikke er flink til å bake,
jeg pleier lage pose muffins.
I tillegg mener min mann at det er helt umulig for meg å ta tiden på noe som helt,
spesielt alt kjøkkenaktig.
Det er selvsagt helt fullstendig feil, 
jeg kan huske at jeg har tatt tiden ihvertfall en gang.

Men, altså...
baking er ikke noe jeg står for vanligvis.
Så jeg hadde jo virkelig brilliert med favorittkaken hans
(og i mitt hode ble den selvsagt helt perfekt)
Så viser det seg at favoritt kaken hans er svigermors daimkake.
Typisk, og jeg kan ikke lage mammas daimkake,
den jeg lager blir aldri lik mamma sin.
Mamma er superflink på kakefronten!!
Så jeg har tigget mamma og fått henne til å lage favoritt kaken hans, 
og mamma er ikke vanskelig å be.
(hun vil jo også helst unngå hylgrinende voksne mannfolk)

Bildene er fra hagen den dagen vi ikke hadde regn.

Tilbake til kakene.
Når man ikke kan lage hans favorittkake,
så får man lage sin egen favoritt kake.
Men, hva når man ikke har noen favoritt kake???
Da finner man kakeoppskrifter på nett,
velger de man har mest tro på og går i gang.

Om noen av disse kakene blir bra,
så blir de selvsagt blogget.

Jeg tar gjerne imot kake anbefalinger også!!

Hvordan dagen går, med husvask, kakebaking og kranglete urokråker
får tiden vise.


Ha en flott fredag, folkens!!




1 kommentar:

  1. Synes du er flink, jeg!
    Tenker det blir en fin dag uansett ;)

    Så utrolig koselig tradisjon dere har med juletrehogging!
    Det pleide vi å gjøre da jeg var liten også ;-)
    Herlige minner!

    Ha en fin helg :-))
    Klemmer

    SvarSlett