En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

onsdag 14. november 2012

Gjør det selv prosjekter


Dette skiltet laget kidza og jeg til gubben. 

Trenger kanskje ikke legge til at det er våre barn det gjelder...


eller at hunden ikke utgjør noen som helst fare...


Theo har sine egne "gjør det selv" prosjekter.
Han har laget verktøykasse til faren, helt på egenhånd. 


Theo har også andre prosjekter på gang, i går kom han hjem med denne til meg.


En søkk gjennomvåt gammel stokk, og moren ble overbegeistret.
Jeg elsker nemlig gamle stokker,
jeg drar dem med meg fra fjellet, fra sjøen, fra skogen osv
Nå har altså dette "viruset" smittet. 
Min 9 år gamle, ikke helt store sønn har dratt denne stokken med seg hjem fra skolen, 
med tung sekk og bare oppover bakker.
Det vises ikke på bildet, men 
stokken er ca 2 meter lang og veier en god del, spesielt helt gjennomvåt.


Nå står stokken til tørk, hva vi skal bruke den til vet vi ikke helt enda.
Faren sukket oppgitt over enda en stokk, og ikke minst over at dette stokk viruset har smittet.
Det fins jo enda fire stykker som kan bli smittet, tenk hvor mange stokker vi kan ende opp med da.

Vi bryr oss ikke det minste om oppgitt sukking.
Vi er for opptatt i diskusjonen om hvor denne stokken kan plasseres
-hva med over sofaen med lys i
-som gardinoppheng på soverommet
-oppheng i gangen
-over sengen med lys i
mulighetene er mange.





3 kommentarer:

  1. Var så imponert over verktøykassa han snekret i garasjen her med bittelitt hjelp fra Astrid! Theo var sååå stolt da han kom inn og viste meg den før han ga den til pappan sin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, superflink. Han sa Astrid hjalp til, de hadde tenkt på Handy Manny sin verktøykasse.
      Burde sikkert lagt til, uten hjelp fra voksne, siden Astrid tross alt hjalp til :)

      Slett
  2. Herleg skilt!

    Ja stokker ber i seg turar og reiser og draumar..

    Klem!

    SvarSlett