En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

tirsdag 19. februar 2013

Pokker...




I går fikk vi svar på Theo sin ekspektoratprøve.
Denne gangen hadde jeg rett, og det ble funnet bakterier i lungene.
Det eksplosive humøret og de mørke ringene under øynene hadde en forklaring, gule stafylokokker.

Det ble funnet moderat med gule stafylokokker og rikelig med Moraxella catarrhalis.
Moraxella catarrhalis har han ikke hatt før, men det er er en av de vanligste gram-negative bakteriene som forårsaker lungebetennelse.
(Bakterier blir inndelt i to hovedgrupper: gram-positive og gram-negative)

Så da bar det rett på en ny antibiotika kur,
Keflex i tre uker.
Så skal han ta en ny ekspektoratprøve for å sjekke at alle ulumskheter er borte.

Heldigvis er Theo egentlig i fin form.
Litt mer slapp og sliten enn vanlig, et farlig eksplosivt humør og mørke ringer under øynene.
Han spretter rundt som før,
mens jeg antageligvis hadde vert så syk at jeg ikke kom meg opp av sengen en gang.

Det er lenge siden han har hatt en infeksjon nå, og det var ventet at de ville finne noe i prøven, men det er ikke noe kjekt likevel. Kommer nok aldri til å venne meg til dette.
Derfor den mindre koselige tittelen...
og så prøver jeg å muntre meg selv opp med blomsterbilder.
Herlige vårblomster i gult!!


Denne kvisten står på kjøkkenøyen vår og "spretter".
Ariel plukket med seg inn for hun synes grenene var så fine.
Nå er prosjektet hennes å finne ut hva slags grener det er.



2 kommentarer:

  1. Uffa hvor plaget de små er,men bra at formen ellers er fin.Og så spennende å se hva som kommer fram på greina :o)

    SvarSlett
  2. Jeg har også en slik som ikke er syk,selv om han egentlig er det...like energisk er han likevel og av og til lurer jeg på om jeg er moren.Vi får vel være glade de ikke ligger langflate og kjeder seg fordervet,men så er det vel noe med at kroppen trenger hvile også?Godt dere har fått svar på prøvene slik medisinen kan få gjøre sitt ihvertfall,selv om dette var trasige greier!!!Godt du klarer å muntre deg selv opp....sender n klem i tillegg til de vårlige herlige blomstrende jeg!
    Toveklem:)

    SvarSlett