En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

lørdag 9. februar 2013

Kattesikre fuglematemetoder


Morder Frank har slått til igjen.
Vi kom hjem fra sykehuset og rett utenfor døren på dørmatten ligger beviset.
En død trost, 
og fjær over alt.

Hittil har jeg matet fuglene med god samvittighet.
Morder Frank elsker riktignok å jakte på flygedyr, 
(glem mus, rotter og andre bakkevesener, her er det flygedyr som gjelder)
men han pleier være ganske så uheldig med fangsten.

Nå er det to ganger på kort tid at jeg har funnet døde fugler på dørmatten,
mens en kry og stolt Frank vandrer rundt med halen i været.

Kanskje Frank tror at fuglene blir matet for at han skal ha noe å gjøre på,
et slags aktivitetssenter for katter...
eller han tror det er hans personlige oppgave å sørge for at ingen fugler spiser av maten som blir satt ut.
Hvem vet???


Selv inne liker Frank å holde et øye med fuglene.

Jeg har ikke lyst å slutte å mate fuglene så det gjelder det å finne mer kattesikre fuglematemetoder. 
Noen som har gode tips???
Da blir både fuglene og jeg veldig glad!!



PS. Fuglematemetoder er muligens ikke et skikkelig ord,
men det er et så bra ord for det vi trenger
at det bare må brukes!







1 kommentar:

  1. Vi har også en lystmorder i huset. Jeg har sluttet å mate fuglene. Til og med skjærer. Aner ikke hvordan jeg skal få den katta til å slutte med jakta, sukk....tips tas imot med takk. Til og med en sprikkmett katt jakter hos oss...

    SvarSlett