En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

fredag 14. mars 2014

Eksperter


Det er nok ingen som kan drive deg så fullstendig til vannvidd som din egen familie.
Ihvertfall er det sånn for meg.

Og i dag er en sånn dag.
De minste urokråkene er fremdeles hjemme fra skolen,
men i super form og med tonnevis med innestengt energi.
Moren, derimot, er fremdeles strykeflat.

Faren, som liksom skulle være hjemme og ta seg av urokråkene,
hadde noe viktig han måtte gjøre på jobben.


Så jeg er alene med de to ekspertene.
Eksperter på å drive moren til vannvidd.
De to søte småjentene kan irritere en stein (jeg sverger)
De får en til å lengte etter en polstret celle og tvangstrøye.
De får meg, igjen, til å finpusse gi vekk annonsen på Finn.

Men...
 som min mamma sier: 
man er ikke skikkelig mamma før man har ønsket å kaste ungene i einebuskene!!

Å være mamma er ikke bare fine og gode stunder.
Det er ganger da man gjerne skulle kastet ungene i einebuskene,
eller gitt dem vekk på Finn.
Sånne stunder trenger man også, 
så man lærer å sette pris på de gode stundene :)


I dag har ikke en gang det å gi dem en felles fiende funket.
Hvordan det funker kan du lese om HER

I dag ble det til slutt nødvendig å bruke fullstendig kapitulasjon metoden.
Jeg gav dem nettbrett, tv og snacks.
Så stengte jeg meg inne på rommet,
mens jeg sendte avgårde trusler i fleng (om de ikke oppførte seg fint)
og løfter om belønning (om de oppførte seg fint)

Og jeg tror det funker.
Jeg sitter her i ro og fred,
og de sitter inne med nettbrettene.
Alle er fornøyde :)








4 kommentarer:

  1. Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver ;-) Du får trøste deg med at det går i perioder og at det går over.

    God helg
    Klem

    SvarSlett
  2. Hihihih!!Ja kjenner meg igjen jeg og!Men alt går over !!!!De sier att tenåringene er grusomme--men jeg opplever det motsatt!min sønn på 14 er den reneste engel blitt hihiihih.kansje det er noe jeg ikke vet ihihihihih--jaja pytt pytt!!
    Flotte blomster..er det hvitveis som kommer???Er inne i en jobb session jeg...bare trøtte tryner hos meg ihihihihih

    Ønsker deg og dine alt godt))STOR KLEM :))))✿۞✿✸¸.••.☼☆¸.•°*♥ஜீ۞❤۞ஜீ♥*°•.¸☆☼••.¸✸✿۞✿

    SvarSlett
  3. Så enig med du!!!
    I dag tidlig hadde jeg og frøken fryd en liten! diskusjon og jeg sverget på at hun skal være enebarn;)
    Håper du fikk slappet litt av;)
    God helg til deg;)

    SvarSlett
  4. Ja, av og til er det bare å kapitulere :-)

    SvarSlett