En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

søndag 24. mars 2013

Vårtegn 2


Ute er det ikke store forandringene fra sist uke.
Hadde likt å vise fram masse vårblomster og grønne skudd på trærne, 
men siden det er grisekaldt enda,
så regner jeg med at jeg må smøre meg med tålmodighet.

I stedet får jeg vise fram sitrontreet mitt.
Det blomstrer som bare det.
Før jul så det ganske labert ut, så jeg klippet det brutalt ned, plantet det om 
og truet med å kaste det ut om det ikke viste seg fra en bedre side ganske snart.
Og jammen meg så funket truslene,
det er blomster over alt på hele treet.

Trær fulle av blomster er vårtegn for meg,
selv om det er litt juks (siden treet bor inne hele året)


Appelsin treet mitt er fullt av appelsiner.
Det har også fått en ganske hardhent behandling, men ser ut til å trives likevel.
Litt påskeaktig er det også, der det står med appelsintunge grener,
ganske greit for jeg har enda ikke funnet fram noe påskepynt.


For flere vårtegn, ta en titt HER




5 kommentarer:

  1. Så. Godt å se at trusler faktisk hjelper!!!!Du vet...det har blitt noen sistedøgnet på ungene mine etter butikkepisoden;)
    Så heldig du er som har sitron og appelsintre...skal love jeg sikler på begge deler,men det er jobså dyrt :/
    Blir dessverre aldri prioritert!
    Men....jeg tenker at en dag,da skal jeg slå til.Artig å lese at det faktisk går an å få de til ihvertfall :)
    Våren kommer ihvertfall nærmere dag for dag...men fy søren så kaldt det er!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  2. Så flotte! Fine blomster på sitrontreet og for noen flotte appelsiner! Det er klart vi må vise frem prakten innendørs, når det er lite nytt å melde av vårtegn ute. Vi satser på bedre hell neste gang vell?
    Uansett: ha en fantastisk påske!

    SvarSlett
  3. Jammen godt at våren kan vise teikna sine inne når den ikkje vil ute. Litt truslar kan gjer susen av og til :))og no såg trea skikkelig frodige ut.
    Vi får vente vidare på våren.
    God påske.

    SvarSlett
  4. Så flotte vårtegn! Apelsintrær har så vakre blomster som dufter så godt. God påske!

    SvarSlett
  5. Hehe...ja me får satse på vår inne før den kjem ute i år...for den let seg vente på.

    Klem og god påske!

    SvarSlett