En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

torsdag 29. mars 2012

Fuglematetre

Jepp, du leste riktig. Fuglematetre, det er akkurat som ordet sier. Et tre der jeg mater fuglene. Det ble til en dag etter at jeg hadde irritert med over å måtte kave sånn for å mate fuglene. Du vet, på med støvler og jakke. Balansere fuglematen på glatte stier, snø i støvlene, skli å gå skikkelig på tryne, klatre på brøytekantene (som man selv har lager bare minutter tidligere). For ja, vi har enkelte ganger snø på vestlandet også. 


 Det hadde vert så mye greiere å mate dem på altanen, tenkte smarte jeg. Så skulle vi likevel sage ned et tre i hagen. Vi kappet toppene av det og spente det godt fast på hjørnet av altanen. Vips, fuglematetre. 

 . 
Det smarte jeg ikke tenkte på var: det er snø på altanen også, og den blir om mulig enda glattere. Og altanen er om mulig enda glattere når det ikke er snø på den. Jeg ser ikke fuglene like godt fra dette treet. Jeg har hatt flere katter enn fugler i treet.


Men, treet får bli det. Det ser bra ut, der det står på hjørnet av altanen. Det er enklere å få ut fuglematen der og fuglene har ikke klaget på å få mat på flere steder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar