En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

tirsdag 21. mai 2013

Hageplaner


Tåken ligger tykk ute,
jeg savner solen og varmen.

Sitter inne og planlegger hagen,
planlegging må til det også.

.

Da vi total renoverte og bygget på huset for 2 år siden, så tok vi hagen i samme slengen.
Hverken huset eller hagen er ferdig, men heldigvis begynner begge deler å ta form.

Problemet mitt er at det er så utrolig masse jeg vil ha i hagen.
Det er jo så masse flotte planter i plantejungelen.
Med en veldig slunken lommebok og ingen gigantisk park hage,
så må jeg velge, og det er ikke lett.

Men...
det er veldig fint og jeg koser meg.
Det blir nok hage til slutt likevel.


Ha en finfin tirsdag !!




5 kommentarer:

  1. Ja, det utgangspunktet er det nok mange som har hatt. Jeg vil anbefale deg å så masse selv, for det er mye en kan så for en billig penge. Ha en fin tirsdag du også!

    SvarSlett
  2. Da er vi i samme situasjon.Arbeidsavklaringspenger gir ikke så stort hagebudsjett...synd når jeg selv har store lyster og planer!Nen,jeg har sagt bestemt til meg selv at det er ikke alt som behøver å koste...og at jeg skal få til mye selv.Samboer er totalt fraværende i hjernen både når det gjelder hus og hage og ofrer ikke det en tanke,tilgitt fordi han jobber så mye,så derfor vil jeg kare å få til mye selv...med mine to hender,skrale kropp,slukne lommebok.Det plukkes steiner fra Guds frie natur,avleggere fåes PSV.Drømmehagen kommer ikke over atten,men litt etter litt!!!Så har jeg ekstra god tid å planlegge,og finner ofte nye og bedre løsninger etterhvert.Så det kan faktisk være positivt å skynde sg langsomt.Ha tålmodighet min venn...du får det til til slutt du også!!!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  3. Veit alt om lyst og behov og lommebok...ikkje lett. Får ta litt etter kvert so vert da flott til slutt!

    Klem!

    SvarSlett
  4. Ååå...så lekkert stilleben!
    Ja..jeg kjenner denne trangen til å bare kjøpe masse planter og fylle opp...men så er det at en hage blir til over tid...og det er godt for lommeboken:))
    Takk for at du legger igjen så koselige spor hos meg:))

    SvarSlett
  5. Nei det ekke lett å velge når det er så mye vakkert å velge i!
    Gleder meg til å se bilder når valget er gjort og plantene har funnet veien til deres hjem :)

    God klem :)

    SvarSlett