En blogg om det som gjør hverdagen uvanlig og spesiell: familie, venner, interiør, hage og natur. Masse tull og fjas, litt alvor.
Håper du trives, og legg gjerne igjen et spor etter deg.

mandag 4. juni 2012

Tilbake igjen


 Jeg har vert syk, skikkelig ikke komme seg opp av sengen syk.
Ingen liker vel å bli syk, og det er vel flere enn meg som alltid blir syk når det passer dårligst.


Vi hadde også to syke barn, to barn hjemme grunnet streik og en som bare er hjemme. 
Det sier seg vel selv, at gubben måtte bruke syk barn dager og ta seg av barn, hus og en sengeliggende kone.


Tre hele dager lå jeg strak ut i sengen og orket ingenting. 
Lørdag var første dagen jeg var noenlunde oppegående, men skikkelig svimmel. 
Ut på kvelden gikk jeg til drastiske tiltak for å prøve å slippe unna spinnende og svaiende rom.


Blir minus og minus virkelig pluss???
Dette ble altså testet slik: når man er skikkelig svimmel, hjelper det da å drikke vin.
Og jepp, min forskning viser at det hjelper (om ikke annet så føler man seg litt bedre)


Fremdeles sliter jeg litt med svimling, men nå har jeg også andre problemer...


Herren i huset har vert husfar i flere dager!!!
Det er klesvask herfra til månen, det tyter ut av vaskerommet og flyter litt rundt overalt i huset.
Ungene er overtrøtte, for leggetid har blitt noen timer for sent hver kveld.
Flere av plantene mine har avgått med døden.


Noen fordeler er det selvsagt også:
Jeg kan for eksempel plante frø rett på gulvet, i hvilket som helst rom i huset. Der er det jord, sand og gjødsel, bare tilsett vann og frø.
Vi får brukt klær vi vanligvis ikke bruker, for alt annet er til vask.
Man blir skikkelig oppfinnsom: Håndklær er oppskrytt, bare løp noen runder rundt huset så tørker man nok (så sant det ikke regner da)


Jeg har tatt bilder av galskapen, men har fått trusler om skilsmisse om de noensinne blir vist.  


Men altså, han har gjort ting også.
Han har fått mat og medisiner i ungene, og en vrang kone.
Han har gjort ferdig rotteburet. Selvlaget, med innfelte led lys.
Han har også laget matskap.
Og alt dette er ting jeg veldig gjerne villet ha gjort, bare ikke på bekostning av alt annet i huset.


Ja, jeg vet: jeg klager.
Men du skulle virkelig sett huset, det er nesten så trusler om skilsmisse ikke er nok, det er nesten verd å vise bildene likevel. Det er nemlig veldig vanskelig å tro at det kan bli så gale på noen dager.


Nå satser jeg på at formen kommer seg lynende raskt. 
De neste to ukene kommer til å bli supertravle. Og nå trenger vi virkelig å få litt orden på hus og heim.


Svimmel og litt oppgitt 
klem

2 kommentarer:

  1. Fine blomster på bordet ivertfall ;o)
    God bedring til dere alle og ikke vær så streng med far da ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, formen kommer seg den.
      Skal ikke være streng mer. Digger det nye matskapet, og rotteburet ble kjempebra.

      Slett